Vítejte v elegantním hybridním pekle- Mercedes E53 AMG Coupé

Elektrifikace či hybridní pohon je pro spoustu petrolheadů slovo, po kterém mají minimálně kopřivku. Pro takové máme však dobré zprávy. Z prvé elektrifikovaný pohon ne vždy znamená malý výkon a nízkou spotřebu a za druhé první hybridní AMG jsme vyzkoušeli a je to opravdu jízda. Doslova jízda, ze které tu kopřivku dostanete také!

Mercedes E 53 AMG je prvním hybridním modelem od sportovní divize Mercedesu a hned vám povím, že se vůbec nemáte čeho bát. Přítomnost elektromotoru prakticky nepostřehnete. Pro techniku, kterou Mercedes používá, byly dříve teritoriem modely, jako jsou Porsche 918 Spyder, nebo McLaren P1. Úloha elektromotoru tak nespočívá v nízké spotřebě, ale má dodat autu ještě více výkonu. A že to elektromotor díky dostupnosti točivého momentu umí.

Řadový benzinový šestiválec s dvojící turbodmychadel a elektrickým kompresorem disponuje výkonem 435 koní, což by samo o sobě stačilo. Elektromotor však přidává dalších 22 koní, takže celkem máte ve své pravé noze k dispozici stádo o 457 koních. Slušné! Výkon jde na všechna čtyři kola, ale stabilizace jde dát nejenom do režimu sport, kde vás trošku pustí hodit si zadkem, ale také jde vypnout, a to je pak slušný tanec.

Sednete za volant, vybíráte režim Sport+, vzduchový podvozek ztuhne, zahřejete motor a pak vám nezbývá nic jiného, než si užívat ten skvostný zátah motoru a to prakticky z jakýchkoli otáček. Vytočit druhý rychlostní stupeň až k omezovači je činnost, kterou váš řidičák začíná rudnout. Tohle hybridní AMG jede strašlivě. Zhruba ve čtyřech tisících stačí pustit plynový pedál a auto si krásně zabrumlá. Není to tak brutální jako třeba v BMW 440i s výfukem od M Performance. Zvukový doprovod Mercedesu je takový elegantnější, vychovanější, ale rozhodně ne špatný. Na režim Comfort je „Éčko“ příjemný společník, dokáže dobře filtrovat nerovnosti a dokáže i uspořit nějaké to palivo, protože devítistupňová převodovka drží otáčky motoru níže. I když to asi v případě pořízení modelu s písmeny AMG řešit opravdu nebudete. A abych nezapomněl, nějaký čistě elektrický režim zde nehledejte.

Sympatické je, že ať už si koupíte Mercedes třídy E v naftě nebo právě v AMG, tak nepřijdete o žádné technologické vychytávky. „Éčko“ umí na dálnici samo odbočit z pruhu do pruhu, adaptivní tempomat funguje tak, jak má a i držení v jízdním pruhu funguje skvěle – nejezdí od pruhu k pruhu. Auto jde spárovat i s chytrým telefon a hodinkami. Líbí se mi i interiér, je vzdušný, kvalitně zpracovaný a ani na zadních sedadlech není problém cestovat. Jde o plnohodnotné čtyřmístné kupé, nikoli provedení 2+2.

Jestli jste měli strach, že elektrifikovaný pohon nebude fungovat, že nedává smysl v ostrých modelech, tak budete mile překvapeni. Pokud se celá koncepce dobře uchopí a i konkurence dokáže postavit tak dobré hybridní auto, jakým Mercedes E 53 AMG je, tak se máme rozhodně na co těšit.

Text: fDrive

Foto: fDrive