Seat Leon Cupra ST Carbon Fibre – rodinné kombi s puncem exkluzivity

Cenově dostupný rodinný kombík s pohonem všech kol, automatickou převodovkou a výkonem větším než 250 koní a přes to všechno chcete auto, které bude jiné? To není příliš jednoduchá rovnice, která by vám ulehčila spaní. Chápu, že byste sáhli po Audi RS6 či Porsche Panamera Sport Turismo, jenže to nejsou dvakrát cenově dostupné modely. Spousta lidí tak zvolí třeba Škodu Octavii RS, ale ta sériově ani na 250 koní nedosáhne. A pak tady je auto, které se jmenuje Seat Leon ST Cupra v edici Carbon Fibre. O co jde?

Rodinně zaměřený kombík, pohon všech kol, automatická převodovka a výkon 300 koní. To zní dobře, ne? Edice Carbon Fibre znamená limitovanou edici. Pro český trh vznikne pouze 10 kusů. V době psaní tohoto textu jich bylo ještě 6 volných. Přináší také například přední spoiler, prahy, zadní difuzor, do kterého jsou integrovány čtyři koncovky výfuku. Jeho zvuk byl přepracován, auto stojí na 19“ kolech o rozměrech 235/35. O bezpečné zastavení se starají brzdy Brembo. V interiéru jsou sedadla potažená Alcantarou. Tu najdete i na výplních dveří a vypadá to moc hezky. Sportovní nádech Cupře nechybí a ani pohledům okolí jsem během testování neušel.

Většině z vás je asi jasné, že tato Cupra není nikterak velké sportovní nářadí. V hlavní roli je zde rodina a až poté sportovní emoce, po kterých bude s velkou pravděpodobností prahnout tatínek od rodiny. Vlastně se jedná o pohodový koncernový kombík. Nikde vás nic nerozčiluje, auto nedělá nic špatně, podvozek z vás nevyklepe duši a o nějakém sportovním zvuku ať už od koncovek výfuku, či motoru nemůže být řeč. Prostě to, co chcete, když jedete tisíc kilometrů na dovolenou k moři.

Nebyla by to však Cupra, kdyby v interiéru nebylo ukryto tlačítko Cupra. Jakmile tlačítko na displeji infotainmentu stisknete, motor točí vyšší otáčky a zvuk od koncovek je hutnější. Nepůsobí však dvakrát přirozeně, a tak zde opravdu platí, že rodina je zde na prvním místě. Na tatínkovo občasné „sportování“ to však stačí. Potřebnou „atmosféru“ za volantem to udělá. Výkon 300 koní sice zní papírově velmi dobře. Ve skutečnosti nejde o žádnou bestii. Výkon vám dává bezpečí při předjížděcích manévrech, které si nemusíte dvakrát rozmýšlet. Samozřejmě, že benefit je pohon všech kol, a tak Cupra nemá větší problém přenést výkon na silnici. V režimu Cupra si auto umí i při přeřazení efektivně “odplivnout” A co spotřeba? V klidu se na devět litrů dostanete, časté seznamování plynu s podlahou pak znamená spotřebu kolem 15 litrů. Po našem testu se průměr ustálil na 11,5 litrech. Cupru jsme však nešetřili.

To vše v kombinaci se zavazadelníkem 587 litrů i pocitem, že za sedadlo řidiče jsem si bez problémů sedl a stále měl před koleny dostatek místa. Seat Leon Cupra ST Carbon Fibre je takový netypický rodinný kombík, který okolí úplně nepřehlédne a vám dá nejenom dobrého rodinného společníka, ale také jistý punc exkluzivity. Však deset kusů bude pouze v České republice a pár dalších kusů vznikne pouze v sedmi zemích Evropy. A kolik si to zaplatíte? Cena této edice, respektive paketu Carbon Fibre je nastavena na 136 900 Kč včetně DPH.

Text a foto: Patrik Svatoš