Bugatti Divo je lehčí a ovladatelnější

Automobilka Bugatti představila na setkání fanoušků motosportu The Quail v Kalifornii svůj nejnovější model. Divo, jak se nový vůz této luxusní francouzské značky jmenuje, má osmilitrový motor W16 a výkon 1 500 koní. Nový supersport je pojmenován po francouzském závodníkovi Albertu Divovi, dvojnásobném vítězi prestižního závodu Targa Florio z dvacátých let.

Zatímco Chiron byl zaměřen především na dosažení co největší rychlosti, Divo má mít co nejlepší vlastnosti při průjezdu zatáček. Vůz vychází z modelu Bugatti Chiron, ale Divo doznalo celé řady změn. Ty se týkají například karoserie, která dosahuje lepších aerodynamických vlastností. K tomu přispívá i rozměrné křídlo na zádi; jeho šířka 1,83 metru je o téměř čtvrtinu větší než u Chironu. Vylepšená aerodynamika znamená o 90 kilogramů vyšší přítlak, celkový generovaný přítlak tak je 456 kilogramů a vůz může dosáhnout bočního přetížení až 1,6 g. Technici zapracovali i na podvozku a zavěšení, hbitosti v zatáčkách pak pomáhá i nižší hmotnost. Ta se proti Chironu snížila o 35 kilogramů. Maximální rychlost u vozu Divo byla omezena na 380 km/h (Chiron má elektronické omezení na 420 km/h). Vůz zároveň zrychluje z 0 na100 km/h za 2,4 sekundy. Okruh v italském Nardó zvládne Divo o osm vteřin rychleji než Chiron.

Interiér zůstává hodně podobný jako u Chironu. Najdeme zde ale upravený volant čalouněný alcantarou nebo sedačky s větší boční oporou. Zadní světla jsou tvořena speciálními segmenty, které vznikly na 3D tiskárně.

Bugatti dává důraz na to, aby jejich vozy byly unikátní. To platí i o Divu – vyrobilo se jich pouze 40. Toto číslo je striktní a podle značky se dál navyšovat nebude. Všechny vozy, každý s cenou 5 milionů eur (přes 128,5 milionu korun), se okamžitě prodaly.

„Když jsem na začátku roku nastupoval na tuto pozici, velmi brzy jsem zjistil, že naši zákazníci a fanoušci čekají na speciální vůz, který by rozšířil příběh naší značky ještě víc než Chiron,“ řekl Stephan Winkelmann, prezident Bugatti Automobiles. „Tým v Bugatti se do toho dychtivě pustil,“ dodal.

Design vozu je vytvořený tak, aby dosáhl dvou cílů – co nejvíce se odlišoval od Chironu a zároveň zůstal věrný klasickému vzhledu Bugatti. Divo také oživuje tradiční firemní výrobu karosérie. Během začátků značky byly modely karoserie vyráběny přímo v Bugatti a montovány na již existující typy podvozků.

„Zpětná vazba od zákazníků byla úžasná,“ svěřil se Winkelmann. „Ukázali jsme Divo malé skupině majitelů Chirona, a ti hned odkoupili všech 40 vozů. Je to skvělá odměna pro naše designéry a techniky, kteří na Divo tvrdě pracovali.“

 

Foto: Bugatti