BMW i8 Roadster – vítejte ve světě celebrit

Existují auta, která by vás měla varovat, že do nich sedáte jen na vlastní nebezpečí. A vůbec nemám na mysli, že s daným autem musíte jezdit zakázanou rychlostí. Možná by vám rovnou určitá auta měla říci, že přístup za volant máte jen za předpokladu, že jste velký extrovert a pohledy kolemjdoucích vám nejen dělají dobře, ale vyhledáváte je. Takových aut na trhu pár najdeme. Za mě však nemá největší „wow“ faktor ani Ferrari, ani Lamborghini či Porsche, ale BMW i8 Roadster.

Design, který se s příchodem varianty Roadster až tolik nezměnil, není vůbec na škodu. Ba naopak. Už samotný design táhne, dveře otevírající se vstříc nebesům dvakrát, to že můžete jezdit i bez střechy nad hlavou, je jen další důvod, jak celé sídliště hovorově řečeno pořádně naštvat. Koneckonců i ne úplný milovník automobilů si dokáže dohledat, kolik za tento „Kočkolap“ musíte vysázet na dřevo. No, málo to není. O tom ale až později.

BWM i8, ať už ve variantě Roadster, tak i Coupé sází na tříválec 1,5 litru v kombinaci s elektromotorem. Kombinovaný výkon má hodnotu 374 koní. Není to málo, ale nic dechberoucího za volantem nečekejte. Pokud je v něčem BMW i8 skvělé, pak je to pružné zrychlení. V této disciplíně se krásně ukazuje, přítomnost elektřiny. Ono ale ani zrychlení z klidu na sto za 4,6 sekundy není nic, za co se musíte stydět. Ostatně ani zvukový doprovod není špatný. Ano, je dobarvovaný z reproduktorů, ale v BMW i8 mě to nikterak neuráží.

Jen těžko uvěřit, že BMW i8 spatřilo světlo světa už v roce 2014. I tehdy vypadalo velmi futuristicky a ani po letech se vůbec nic nemění. Cílová skupina zákazníků je velmi omezená, ale v řadách celebrit se najde spousta lidí, kteří BMW i8 mají ve své garáži, třeba jako nedávno poražený Conor McGregor, ale to je jiný příběh.

Vezmete klíčky, strčíte si je do kapsy, otevřete dveře vstříc nebesům, usednete do sedačky, ke které však musíte překonat poměrní silný práh. Především ženy v šatech by si nasedání měly trošku natrénovat. Interiér má „zakroucené“ křivky, ale pořád je to typické BMW. Prošívání kůže, karbonové doplňky a samozřejmě kožená sedadla.

Otázka, kterou dostanete od typického Čecha, zní asi takto: “Ale jo, káru máš hezkou, ale vždyť tam nic nenaložíš?” Na jednu stranu této otázce rozumím a na druhou stranu to nechápu. Avšak když vysázíte na dřevo 4,2 milionu korun, tak za prvé asi nebude takový problém mít doma druhé auto; za druhé ve velkých městech existují služby, která vám vše přivezou až domů, ať už jde o potraviny nebo skříň. A za třetí vždycky si jiné auto můžete půjčit. Ve finále na tom BMW i8 Roadster až tak špatně není. Do kufru, který má 88 litrů, něco málo dáte, další odkládací prostor je za sedadlem řidiče i spolujezdce. Místo zadních sedadel tam jsou i jakési prostorové boxy, kam se něco málo také vejde. Ostatně konkurence na tom není o moc lépe.

Jaký je tedy závěr? BMW i8 Roadster není supersport ani žádné velké sportovní nářadí. Spíše takové „Gtéčko“, za kterým se otáčí snad úplně každý. Cena není nikterak nízká, však takové Porsche 911 pořídíte už za 2,8 milionu korun. Každopádně BMW i8 Roadster je úplně jiné, futuristické, a pokud nad ním přemýšlíte, tak asi víte, proč zrovna takové auto chcete. Ať už jste kdokoli, počítejte s tím, že při cestování s tímto automobilem si zažijete jaké to je být celebritou. Na pohledy kolemjdoucích a nespočet otázek budete narážet všude.

Text a foto: fDrive