Automobile Council je přehlídkou automobilových skvostů

Dálný východ, přesně to napadne většinu z nás, když se řekne Tokio. Prestižní akce s výše uvedeným názvem se už po několikáté zaměřila pouze na vozidla se sběratelským potenciálem, limitované edice, zkrátka skvosty. Koncept výstavy umožňuje vystavované vozy také zakoupit, a to v průběhu výstavy, případně v následných aukcích. Automobile Council si od svého počátku klade za cíl prohloubit automobilové dědictví a rozvíjet novou automobilovou kulturu v Japonsku. Kromě jiného se snaží také zachovat jednotlivé značky a jejich produkty pro budoucnost.

My jsme se do Japonska nejeli pouze dívat, ale přiletěli jsme na základě osobního pozvání majitele značky Kamikaze Collection pana Kaie Mority, abychom podpořili našeho dodavatele, kterého zastupujeme na českém a slovenském trhu (což je japonská manufaktura produkující nejlepší keramické ochrany pro laky vozidel, také vosky a celý leštící program). Již před samotnou výstavou jsme se do dění zapojili i my a pomohli jsme s přípravou několika vozidel, například Maserati Ghibli SS, Alfa Romeo Sprint apod. Leštili jsme hlavní plochy vozidel, chromové doplňky a voskovali vozidla. Jako nejlepší se ukázal INFINITY WAX – kombinace karnaubského vosku s glass coatingem takřka 50/50. Na některé exponáty, jako bylo například Maserati Ghibli SS, se aplikovala keramická ochrana MIYABI COAT, která dokáže na těchto lacích dodat hluboký vzhled, vysoký lesk a alespoň částečně nahrazuje vrstvu bezbarvého laku. Na výstavě se prezentovala i značka Alpine, o jejímž návratu na automobilový trh jste se mohli dočíst i v magazínu Cars&Stories. Návštěvníci se mohli seznámit nejen s novým modelem, ale i s jeho slavným předchůdcem – vozem ALPINE A110 1600SC z roku 1974, a to hned ve dvou kusech. Pohled na obě verze byl vskutku dech beroucí a musíme konstatovat, že posun omlazení modelu se designérům povedl na výbornou. Celá výstava probíhala v prostorách MAKUHARI MESSE, kde se tradičně každý rok koná Tokijský autosalon. Na Automobile Council nevystavovali pouze prodejci, ale také restaurátorské společnosti. Chybět nemohli ani prodejci všemožných ,,retro“ doplňků, modelů a rekvizit. Vystavovali zde také zástupci tuzemské scény, kteří své expozice pojali tematicky. Honda poslala do boje Hondu Legend a stánek monitoroval průřez modelové řady. Mazda vystavila také historické kousky, především však zde prezentovala svůj koncept KAI. Toyota pojala svůj stánek ve stylu rozmanitosti modelové řady. Nám se líbily modely Toyota 7 a Toyota 2000 GT. Nissan potěšil své příznivce modelem Skyline 2000 GT-R, a to v hned několika provedeních. Nad tím vším se tyčil model „Formula E“. Zaujala nás také například společnost, která vyrábí kompletní skelet vozidla. Viděli jsme takto vyrobené Ferrari Dino 246/L, nebo 1955 Porsche 356 Speedstar.

Text a foto: Jonáš Oubrecht