Sportovní geny a pět set dvacet koní pod kapotou

Závodní oddělení Porsche z Weissachu připravilo nový vůz 911 GT3 RS se závodním podvozkem a vysokootáčkovým atmosféricky plněným čtyřlitrovým motorem o výkonu 383 kW (520 k).

Nový vysokovýkonný sportovní automobil je postaven na základě modelu 911 GT3, který byl dále zdokonalen. S ohledem na výkonnější motor disponuje podvozek nově nastaveným řízením zadních kol, které je přizpůsobeno požadavkům na nejvyšší dynamiku. Porsche 911 GT3 RS zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,2 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 312 km/h.
Aerodynamika a interiér v závodním stylu
Vzhled široké karoserie s optimalizovanou hmotností a typickým pevným zadním spoilerem je podřízen aerodynamice. Také v interiéru vládne závodní atmosféra. Skořepinová sedadla z uhlíkového kompozitu nabízejí dokonce i při vysoké jízdní dynamice bezpečnou oporu těla v příčném směru. Důsledné využívání materiálu dokládají lehké výplně dveří s odkládací sítí a poutky místo klik dveří, minimalizovaná zvuková izolace a nový kryt zadní části interiéru s lehkou konstrukcí.
Nejvýkonnější atmosféricky plněný motor
Atmosféricky plněný čtyřlitrový šestiválec Porsche posouvá v novém modelu 911 GT3 RS limity pro sportovní vozy. „Boxer“ poskytuje o 15 kW (20 k) vyšší výkon než ve svém předchůdci a v modelu 911 GT3. Jedná se o čistokrevný sportovní motor s mimořádně širokým rozsahem otáček, sahajícím až k 9 000 1/min. V kombinaci se speciálně nastavenou sedmistupňovou převodovkou PDK je možné s vysokovýkonným motorem dosahovat nejvyšší úrovně jízdních výkonů.
Podvozek s technikou z motoristického sportu
Jízdní dynamiku zajišťuje podvozek s technikou z motoristického sportu. Kulové klouby na všech závěsných ramenech nabízejí větší preciznost než běžná elastokinematická ložiska. Kola lehké konstrukce s průměrem ráfku 20 palců a nově vyvinutými pneumatikami rozměru 265/35 na přední nápravě podporují agilitu a ovladatelnost vozidla, 21“ kola s pneumatikami rozměru 325/30 na zadní nápravě zvyšují trakci.
Stejně jako pro všechny aktuální sportovní vozy GT je i pro 911 GT3 RS k dispozici paket Clubsport jako volitelná výbava bez příplatku. Paket pro závodní nasazení zahrnuje ochranný rám pro případ převrácení, ruční hasicí přístroj pro motoristický sport, přípravu pro odpojovač akumulátoru a šestibodový bezpečnostní pás. Pro mimořádně ambiciózní řidiče sestavilo závodní oddělení společnosti Porsche na přání dodávaný paket Weissach, který umožňuje další snížení hmotnosti. Jeho součástí jsou díly z uhlíkového kompozitu v oblastech podvozku, interiéru a exteriéru, stejně jako na přání dodávaná kola z hořčíkové slitiny. V nejlehčí konfiguraci tím lze snížit hmotnost modelu 911 GT3 RS až na 1 430 kilogramů.

Foto: Porsche