Škoda 1100 OHC oslavila šedesátiny

Na sklonku roku 1957 finišovala stavba závodního speciálu Škoda 1100 OHC. Automobil s interním typovým označením 968 byl původně určený pro vytrvalostní závody na okruzích.

Vývoj dvoumístného sportovního automobilu začal na jaře roku 1956. Vůz pohání vpředu podélně uložený řadový čtyřválec se dvěma vačkovými hřídelemi v hlavě válců. Ze zdvihového objemu 1 089 cm3 dává výkon 92 koní při otáčkách 7 700 1/min, otáčkové maximum leží na hranici 8 500 1/min. V době svého vzniku oslnil špičkovým litrovým výkonem 85 k/l, původně spaloval vysokooktanový letecký benzin, proudící do dvou karburátorů československé značky Jikov, později italské výroby WEBER.

Celý článek najdete v čísle březen-duben v elektronické nebo tištěné verzi od 1. března 2018.