RUF SCR pro rok 2018 navazuje na klasiku

Německá společnost RUF Automobile GmbH po čtyřiceti letech oživila model SCR.  Původní vůz z roku 1978 vycházel z tehdejšího Porsche 911 SC, od kterého se lišil mimo jiné objemem motoru zvětšeným ze tří litrů na necelých 3,2 l a výkonem zvýšeným ze 132 kW (180 k) na 158 kW (215 k).

Nový RUF SCR pro rok 2018, který firma prezentovala na letošním autosalonu v Ženevě, již není pouhou úpravou aktuálního Porsche 911, ale zcela novým vozem. Základem dvoumístného kupé, jehož zelený lak karoserie odkazuje na svůj vzor z let sedmdesátých, je karbonový monokok, který je vyztužený integrovanou klecí (IRC), jež se klene nad prostorem pro posádku. Vpředu i vzadu jsou také výztužné kovové rámy. Karosérie ve své konstrukci také využívá uhlíková vlákna. Díky tomuto řešení je nový vůz od RUF dostatečně tuhý a především vyniká nízkou hmotností, které se má pohybovat pod hranicí 1 300 kg.

Atmosférický plochý šestiválec o objemu čtyři litry umístěný v zadní části vozu disponuje největším výkonem 375 kW (510 koní) při otáčkách 8 270 1/min a točivým momentem 470 N.m při 5 760 1/min. Výkon je přenášen prostřednictvím ručně řazené šestistupňové převodovky na zadní kola.

S ohledem na nízkou hmotnost by měl nový RUF SCR jezdit maximální rychlostí 320 km/h. A pokud někoho zajímá spotřeba, tak výrobce uvádí, že ve městě si jeho vůz řekne o 20,2 l/100 km, mimo město o 9,7 l/100 km a kombinovaná spotřeba je 13,6 l/100 km. Do nádrže je potřeba nalít 98 oktanový benzin.

Foto: RUF