Osmiválec pro BMW řady 8 Coupé se vyrábí v Mnichově

Nové BMW řady 8 Coupé sjíždí z výrobních linek továrny BMW v Dingolfingu, motor pro nejdynamičtější modelovou variantu se ale vyrábí v hlavním výrobním závodě v Mnichově.

Souběžně s počátkem výroby luxusního sportovního vozu byla zahájena také montáž prvních motorů V8 pro BMW M850i xDrive Coupé. Pohonná jednotka o objemu 4,4 litru a výkonu 390 kW/530 k, montovaná do automobilu BMW M Performance, se vyrábí v tradiční motorárně BMW Group, kde se ve výrobním procesu, vyznačujícím se nejvyšším stupněm kvality, prolínají nejnovější technologické procesy a řemeslné dovednosti zkušených odborníků. Výsledkem je motor, který kombinací maximálně klidného chodu a závodních výkonů zaručuje emocemi naplněnou radost z jízdy. Neobyčejný charakter nového motoru V8 se odráží i ve výrobních procesech používaných v mnichovské motorárně. Výroba vysoce výkonné pohonné jednotky probíhá ve velké míře prostřednictvím precizního řemeslného umu vysoce kvalifikovaných specialistů, kteří daný jednotlivý motor individuálně skládají. Blok motoru, klikovou skříň a hlavy válců nového motoru V8 do Mnichova dodává slévárna lehkých kovů výrobního závodu v Landshutu. Následně jsou tyto komponenty na výrobní lince doplněny konkrétními informacemi a mechanicky zpracovávány s nejvyšší mírou přesnosti. Ve výsledku je tak během výrobního procesu možné ukládat všechny údaje spojené s úrovní kvality, jako jsou například utahovací momenty šroubů nebo vůle ventilů. Výměna údajů zaručuje, že na všech montážních místech se pro konkrétní motor používají správné nástroje a utahovací momenty. Kromě toho, hlavní komponenty, jako například pouzdra ložisek, ojnice nebo hlavy válců, mají přiřazen jedinečný kód. Tímto způsobem je možné přesně sledovat pohyb každého komponentu, od příjmu zboží až po jeho instalaci. Montáží nové vidlicové osmiválcové pohonné jednotky v mnichovské centrále zdůrazňuje společnost BMW Group význam výroby motorů v dlouhodobě fungujícím výrobním závodě. Zkušenosti specialistů s komplexními pohonnými jednotkami v mnichovském závodě se využívají také při výrobě současných šestiválcových a osmiválcových motorů pro automobily BMW M, stejně jako dvanáctiválců pro BMW M760Li xDrive a modely Rolls-Royce.