Muzeum Porsche zrestaurovalo jednu z nejstarších „911“

Po tříletém restaurování představilo Muzeum Porsche jednu ze svých nejnovějších a zároveň nejstarších „devětsetjedenáctek“. Červené kupé bylo vyrobeno v říjnu 1964 jako jeden z prvních sériových sportovních vozů, a to ještě pod typovým označením 901. O téměř 50 let později zakoupilo Muzeum Porsche náhodně objevenou raritu a uvedlo ji opět do původního stavu.
Společnost Porsche vyvíjela a představila nástupce modelu 356 původně pod typovým označením 901. Jen několik týdnů po zahájení výroby muselo být kupé na podzim 1964 přejmenováno kvůli použití již chráněné známky a nadále neslo označení 911. Všechna do té doby vyrobená vozidla pro zákazníky vznikla sice pod označením 901, prodána však byla jako typ 911. Jedna z těchto rarit chyběla ve firemní sbírce Porsche 50 let.
V roce 2014 objevil televizní tým, který natáčel pořad „Der Trödeltrupp – Das Geld liegt im Keller“ (Parta vetešníků – Peníze leží ve sklepě), dva vozy 911 z 60. let 20. století v dávno zapomenuté sbírce v jedné stodole. Po dotazu v Muzeu Porsche vyšlo najevo, že jeden ze dvou sportovních vozů s VIN 300.057 patří mezi vzácné exempláře, které byly vyrobeny ještě před změnou typového označení. Muzeum Porsche koupilo oba vozy 911 za odhadní cenu stanovenou nezávislým znalcem a vyplnilo tak důležitou mezeru ve sbírce významných klasických vozů značky.

Časově náročné restaurování s autentickými díly

K rozhodnutí pro koupi přispěl také nerestaurovaný stav jednoho z prvních vozů 911. Pro odborníky muzea se tak otevřela příležitost k obnově sportovního vozu způsobem, který zaručí jeho maximální autentičnost a věrnost originálu. Navrácení značně zkorodovaného sportovního vozu do původního stavu si vyžádalo tři roky. Technici přitom použili tehdejší originální plechy z karoserie jiného vozu. Podle stejného principu probíhaly také opravy motoru, převodovky, elektrické soustavy a vnitřní výbavy. Zachování dílů a fragmentů mělo přitom vždy přednost před jejich výměnou. Tato náročná metoda restaurování je důvodem, proč znovuoživení tohoto historicky významného klasického sportovního vozu trvalo tak dlouhou dobu.

 

Foto: Porsche