Mototechna Classic prodává veterány a investiční vozy

Ještě koncem osmdesátých let minulého století, pokud jste se u nás rozhodli koupit automobil, nebo jste potřebovali nějaký náhradní díl na auto, tak jste zcela samozřejmě vyrazili do Mototechny. Ta se pak po určitou dobu z našeho povědomí poněkud vytratila, aby se před několika lety do automobilové branže vrátila. Pod obnovenou značku Mototechna totiž skupina AURES Holdings (provozovatel sítě autocenter AAA AUTO) soustředila prodej zánovních vozů. Teď navíc přichází s dalším rozšířením aktivit pod značkou Mototechna Classic.

V posledních letech celosvětově roste zájem o historické vozy i youngtimery a nejedna automobilka také oznámila svůj záměr prodávat továrně renovovaná klasická auta. Například německý Mercedes-Benz takové vozy prodává již delší dobu pod značkou All Time Stars, Jaguar Classic pak nejen renovuje veterány, ale také staví podle dochované dokumentace některé své ikonické modely. A tak také vznikl projekt Mototechna Classic, který začíná českým zákazníkům nabízet klasická auta. K investici do sběratelského automobilu nebo veterána není potřeba mít miliony, k pořízení zajímavého kusu s potenciálem finančního zhodnocení leckdy stačí pár desítek tisíc. Vždy záleží na preferencích konkrétního zákazníka. Cílem Mototechny Classic je nabídnout i laické veřejnosti snadnou cestu k pořízení ikonického modelu, auta snů nebo třeba relativně obyčejného vozu, ke kterému má člověk nostalgické vzpomínky z mládí. Vlastnictví veterána je pro majitele především koníček. Ve většině případů se o investici totiž jedná až v druhé řadě. Výhodou investice do veteránů je většinou to, že si takový automobil může majitel užívat, což se o řadě jiných investic nedá zrovna říci.

Nabídka Mototechny Classic by do budoucna měla čítat zhruba 30 až 50 vozů různých značek rozdělených do čtyř základních kategorií. Vrchol nabídky by měly tvořit automobily prestižních značek v cenách nad milion korun. Druhou kategorií jsou americké klasiky, jako je třeba Ford Mustang nebo Chevrolet Corvette. Třetí kategorií jsou pak klasická auta z dob socialismu. A v poslední skupině jsou vozidla, která ještě nedosáhla veteránského věku, ale již dnes k tomu mají nakročeno, a to například díky svému mimořádnému stavu, nebo historii.

Již v okamžiku spuštění značky Mototechna classic zde bylo k dispozici 15 automobilů a mezi největší taháky patřily dva vozy Ferrari Testarossa, z čehož jeden má najeto pouhých 9 000 km, a pokud byste si jej chtěli pořídit, museli byste si připravit čtyři miliony korun. Dalším zajímavým vozem je Ferrari 550 Maranello za 3 350 000 Kč. Na zájemce čeká také Jaguar XK 120 Alloy Roadster z roku 1949 s cenou přesahující osm milionů korun. Milovníci amerických klasických automobilů si mohou pořídit třeba Ford Ranchero z roku 1972 za 450 000 Kč nebo Ford Thunderbird z roku 1967 za stejnou cenu. Socialistické období pak v nabídce zastupují vozy Škoda 100, Lada VAZ 2101, nebo Škoda Favorit s nájezdem pouhých 22 666 km.

 

Foto: Mototechna