Extrémní tuning Liberty Walk

Každému se nemusí líbit, přesto extrémní karosářské úpravy automobilů nejrůznějších značek i modelů od Liberty Walk zanechávají ve světě tuningu nesmazatelnou stopu.

Vznik Liberty Walk se datuje do roku 1993 a dodnes je sídlem této firmy japonské město Nagoja. A neotřelé nápady zajistily značce Liberty Walk pevné místo na vrcholu v karosářských úpravách a designu automobilů. Vše začalo, když se zakladatel firmy Wataru Kato inspiroval u japonských pouličních závodníků, kteří vyznávali hodně neotřelý tuning svých vozů. Zpravidla to zahrnovalo namontování obřích nárazníků, obrovských křídel, dlouhých koncovek výfuku a nanýtovaných blatníků. A právě nýtované či šroubované rozšíření blatníků s viditelnými spoji patří mezi hlavní domény úprav Liberty Walk až do dnešních dnů.

Průlom do mezinárodní známosti značky Liberty Walk nastal v okamžiku, kdy vzniklo speciálně upravené Lamborghini Murciélago, které bylo prvním vozem upraveným pod značkou LB Works. Dnes vyvíjí Liberty Walk  bodykity pro širokou škálu vozů nejen japonské, ale i americké a evropské produkce. Vedle supersportů a japonských sporťáků si můžete díly se značkou Liberty Walk koupit třeba na Mini, Audi, Mercedes, Dodge, Chrysler a poměrně značně populární jsou třeba i pro BMW.

Již jsme zmiňovali, že ne každému se design vozů LB Works musí líbit. Především pro evropské zájemce o designové a tuningové úpravy byly zcela nepřehlédnutelné kreace Liberty Walk například u vozů Maserati GranTurismo, Nissan GT-R35, nebo Ferrari 488 GTB, či McLaren 650S, Toyota 86 nebo Subaru BRZ. A kontroverzní ohlasy vyvolaly i úpravy pro modely vozů Lexus LC500 či LC500h. O tom, jaký design z dílny LB Worsk vychází v letošním roce, se můžete sami přesvědčit na našich stránkách. Nejnovější modely se značkou Liberty Walk jsme pro vás zachytili na letošním autosalonu v Ženevě, kde se kromě jiného představil také upravený model Lamborghini Avantador, který pod specificky tvarovaným bodykitem od LB Works ukrývá šestilitrový sedmisetkoňový dvanáctiválec.

 

Foto: Luděk Šipla