CUPRA má výrazné sportovní ambice

Seat vypustil z mateřské náruče své sportovně laděné dítko a posílá jej do džungle sportovního světa. Nová automobilová značka CUPRA má ztělesňovat široké sportovní spektrum sportovních ambicí svých stvořitelů. CUPRA vstupuje do světa motoristického sportu a přebírá veškerou odpovědnost a práci, kterou dosud vykonávala divize Seat Sport. Stává se vlastní entitou, která bude své modely vyvíjet ve spolupráci s mateřskou automobilkou. S novou značkou se budeme potkávat nejen na závodních tratích, ale také ve speciálně laděných prodejnách ve vybraných dealerstvích Seat. O tom svědčí i její první model pro běžné silnice, kterým je CUPRA Ateca. Toto SUV má pod kapotou dvoulitrový motor s výkonem 300 koní (221 kW), který je přenášen na všechna kola prostřednictvím sedmistupňové převodovky DSG.

První elektrický závodní cestovní vůz na světě

CUPRA navazuje na více než 40 let účasti značky Seat v motoristickém sportu. A jako nová značka si je zároveň vědoma toho, že vývoj závodní techniky se bude ubírat směrem k alternativním pohonům. Cílem této cesty se má stát čistý a hospodárný motoristický sport.

Seat je od roku 2014 s vozem Leon Cup Racer jednou z významných značek v mezinárodních závodech cestovních vozů TCR, nemluvě o tom, že Seat Sport vyrábí veškeré závodní vozy koncernu Volkswagen pro účast v TCR (Audi RS3 LMS a Volkswagen Golf GTI TCR) na regionální i mezinárodní úrovni. V mistrovství TCR tak bude CUPRA oficiálně závodit i v sezoně 2018.

K tomu ale tato nová značka nabízí také zcela nový automobil CUPRA e-Racer, který je závodním vozem se 100% elektrickým pohonem. Novinka je postavena na základu již zmiňovaného modelu Cup Racer se spalovacím motorem. CUPRA e-Racer nabízí pozoruhodné výkony, jimiž v některých ohledech tradiční závodní vozy dokonce překonává. Kromě toho má řadu dalších předností. Mezi ně patří například elektromotor s mnohem jednodušší konstrukcí, která klade výrazně menší nároky na údržbu. A CUPRA e-Racer je především hospodárnější, protože využívá téměř veškerou dodávanou energii, zatímco spalovací motor využívá v nejlepším případě maximálně 30 % energie, obsažené v palivu. Ve fázích brzdění a zpomalování probíhá také rekuperace, tedy zpětné získávání kinetické energie pro pozdější použití k pohonu. Elektromobil poskytuje maximální točivý moment v okamžiku sešlápnutí pedálu plynu, takže nabízí mnohem lepší zrychlení. Vůz také nepotřebuje převodovku.

CUPRA e-Racer poskytuje trvalý výkon 300 kW a nejvyšší výkon až 500 kW. Záměrem konstruktérů závodního vozu CUPRA e-Racer bylo dosáhnout výkonových parametrů konvenční verze. Vůz se v průběhu roku 2018 představí na vybraných akcích. Se závody cestovních vozů s čistě elektrickým pohonem se pak počítá od roku 2019.

Foto:CUPRA