Český tým bojuje ve Formuli 2

Jeden z nejnovějších týmů v seriálu FIA Formula 2 je Charouz Racing System. Tým, který má dlouholeté zkušenosti z bojů na závodních tratích od cestovních vozů až po formule, se rozhodl postoupit na další level a v letošním roce vstupuje do klání vozů Formule 2. Charouz Racing System do nové sezony vstupuje po úspěšném roce ve Formuli V8 3.5, kde česká stáj ovládla týmovou klasifikaci a vybojovala zároveň titul mezi jezdci s Pietrem Fittipaldim. Ještě před tím, než se tým vypravil na svůj první závod do Bahrajnu, jsme měli možnost pořídit exkluzivní fotoreportáž z posledních příprav závodního monopostu. A tak se můžete podívat na to, jak se vlastně takový unikátní formulový vůz připravuje.

Formulové vozy pro F 2, se kterými bude jezdit i český tým, jsou vybaveny novým podvozkem a motorem a odrážejí poslední aktualizaci designu vozů F1. Specifikace vozů, které používá Charouz Racing System, bude tvořit základ v kategorii F2 pro příští tři roky. Podvozek byl speciálně vyroben italskou firmou Dallara a šestiválcové přeplňované motory o objemu 3,4 litru s výkonem 620 koní má na svědomí francouzký Mecachrome. Vozy jsou vybaveny mnoha bezpečnostními systémy, mezi které patří například Virtual Safety Car System (VSC), vylepšená elektronika či tolik diskutovaný systém chránící kokpit řidiče v případě nárazu. Tím, že se vozy F2 více přibližují monopostům F1, chce FIA dosáhnout toho, aby byli piloti jezdící v seriálu F2 lépe připraveni na přesednutí do vozů F1.

Charouz Racing System také zahájil spolupráci s výukovým programem Ferrari (FDA – Ferrari Driver Academy), kde bude italská stáj poskytovat jezdce. V letošním roce za volanty vozů týmu se sídlem v Praze budou usedat talentovaní jezdci Louis Delétraz a Antonio Fuoco, kteří ve Formuli 2 úspěšně absolvovali již loňskou sezonu. Logo Ferrari Driver Academy budou mít na svých vozech oba jezdci, byť součástí této líhně talentů je pouze Ital Fuoco.

Letošní seriál FIA Formule 2 tvoří dvanáct závodních víkendů, které budou odjety v rámci Grand Prix Formule 1.

 

Foto: Luděk Šipla