BMW 750i – berte dokud je

Charizma, elegantní vystupování, ale modernější styl než v případě Mercedesu třídy S. To je jen krátký výčet slov, která mě napadají, když se řekne BMW řady 7. I když ono je BMW řady 7 a BMW řady 7. Ne že bych snad motorizací 730d opovrhoval, ale přeci jen taková 760Li vám toho řekne daleko více. Tím bych se však netrápil, protože BMW stále ještě ve svém repertoáru má i variantu 750i. K ní by stačilo říct snad jen dvě věci. Buď si ji raději vůbec nezkoušejte, nebo se smiřte s tím, že budete usínat s myšlenkou, jak ji dostat do své garáže.

V testovaném modrém laku jí to nesmírně sluší a vystoupí tak trošku z davu, kde většina lidí sáhne po barevném rozpětí, které se inspirovalo u známého filmu Padesát odstínu šedi. Asi jsem možná až moc velký extrovert, ale právě odvážnější lak mi sedí u velké většiny aut v tomto segmentu. A nebo je to tím, že populární oslava třicátých narozenin mě teprve čeká. Těžko říct.

Ať tak či tak, otevřete dveře, sednete do kožené sedačky. Je jen na vás, zda máte chuť na jednu z několika masáží, potřebujete si v zimních měsících záda zahřát, nebo naopak v létě nepřijet ve světle modré košili s tmavě modrým pruhem na zádech. Ne, opravdu ani tento pruh několik koní pod kapotu nepřidává. A kdyby ano, tak to tady ani nepoznáte.

Benzinový osmiválec 4,4 litru produkuje 450 koní, které dokážou potrápit, ba co víc i “ztrapnit” nejeden hothatch, když na to přijde. Aby také ne, když zrychlení z klidu na sto zvládnete papírově za 4,7 sekundy. Ovšem tohle rozhodně nebude váš denní chléb. Tak nějak vám stačí ten pocit, kdy víte, že to v pravé noze prostě máte. Sedmička mě překvapila, jak umí být plavná. Vždycky jsem si tu nejvíce pohodlnou jízdu spojoval s Mercedesem třídy S, ale přímé srovnání by mě velmi zajímalo.

V sedmičce najdete všechno. Upřímně bych klidně některé prvky výbavy i oželel, protože to, co vás tady bude bavit nejvíce, je právě motor. Rozumný počet válců, velký objem a jeho síla – to vše je návykové. A to se nebavím o zvukovém doprovodu. Ten bych si mohl pouštět každý večer před spaním a pro změnu ráno by mi dělal radost při cestě do práce. Přiznám se, že limuzíny si mě získaly, ať už jde o BMW řady 7, Mercedes třídy S, Audi A8 či Lexus LS500h. Mám pro ně prostě slabost. Líbí se mi (a BMW rozhodně není výjimka), že v těchto autech mohu jet 200 kilometrů a přijedu odpočatý. Když chci spěchat, tak pojedu rychle, když chci řešit pracovní hovory, tak je budu řešit a klidně se po dálnici budu pohybovat i menší než povolenou rychlostí. Jakmile se za vámi v BMW zaklapnou dveře, tak se ocitnete v jiném světě. Ve světě, kde se budete cítit sakra dobře, ale nejprve se do něho musíte dostat. Vstupenka je poněkud jednoduchá. Spočívá ve vysázení minimálně 2,9 milionu na stůl. Jednoduché, ne?

Sedmička je doslova nabitá i po technologické stránce. Nebudeme se bavit o věcech, jako je adaptivní tempomat, hlídání jízdního pruhu a tak dále, ale půjdeme rovnou na pravou zadní sedačku. Protože tam jak se usadíte, tak si jen opřete levou ruku a opěrku, stisknete tlačítko a efektně vám vyjede tablet z držáku. Ten si vezmete a v tu chvíli ovládáte prakticky všechno možné. Rádio, média, osvětlení, sedačky pouze s výjimkou řidiče. Sedí váš kolega před vámi a moc se roztahuje? Tak mu sedačku prostě posunete, chcete si zapnout masáž? Tak si ji zapnete. Svítí vám do očí slunce? Stáhnete si roletku. A takto bych mohl pokračovat.

Nejen sedmičkové BMW umí také popojíždět z parkovacího místa, a to díky klíčku s displejem. Stačí stát jen u auta, přes klíček nastartovat a popojíždět si. K čemu je to dobré? Třeba když máte těhotnou ženu a nějaký chytrák zaparkuje vedle vás tak blízko, že i vysportovaný atlet by do auta nenastoupil. Ostatně se na vše můžete podívat v krátkém videu pod galerií.

Galerie: