Audi nabídne model RS 5 také ve verzi Sportback

Audi Sport uvádí na trh pětidveřový supersportovní model Audi RS 5 Sportback. Prodloužený rozvor, krátké převisy a dlouhá kapota motoru s charakteristickým vyboulením a přesahy do stran staví do popředí dynamiku nového modelu. Vizuálně atraktivním prvkem supersportovního kupé je výrazná ramenní linie s charakteristickým tvarem vlny. Typické prolisy ve stylu modelu quattro umocňují výrazně klenuté podběhy kol, rozšířené o 15 milimetrů. Audi RS 5 Sportback má na přídi širokou a nízkou masku chladiče Singleframe, velké otvory pro přívod vzduchu s mřížkami se specifickou voštinovou strukturou RS a matně hliníkový přední spoiler s nápisem quattro. Vedle světlometů se nacházejí leskle černé stylistické doplňky, díky nimž působí RS 5 Sportback ještě širším dojmem. Sportovní charakter zádě je umocněn specifickým difuzorem, oválnými koncovkami výfukové soustavy a zvýrazněnou odtokovou hranou spoileru. Vůz jezdí standardně na 19“ kolech, na přání jsou k dispozici 20“ kola. Zákazníci si mohou nové Audi RS 5 Sportback individualizovat stylistickými pakety s ozdobnými prvky v provedeních leskle černá, matný hliník nebo uhlíkový kompozit.

Motor 2.9 TFSI V6 Biturbo disponuje výkonem 331 kW a maximálním točivým momentem 600 N.m. Audi RS 5 Sportback zrychlí z 0 na 60 mil za hodinu (cca 97 km/h) za 3,9 sekundy a na přání může jet nejvyšší rychlostí 174 mil za hodinu (280 km/h). Stejně jako u všech nových motorů Audi V6 a V8 jsou turbodmychadla uložena mezi oběma řadami válců, svírajícími úhel 90 stupňů. Hlavy válců mají tedy výfukový trakt na vnitřní straně a sací soustavu na vnější straně. Toto uspořádání umožňuje kompaktní konstrukci a krátké dráhy proudění plynů s minimálními ztrátami.

Hnací síla motoru je předávána trvalému pohonu všech kol quattro s mezinápravovým diferenciálem prostřednictvím sportovně nastavené osmistupňové samočinné převodovky tiptronic s optimalizovanou rychlostí řazení.

Pětiprvkové konstrukce přední a zadní nápravy umožňují výrazné zvýšení komfortu při zachování sportovního nastavení. RS 5 Sportback se sériově dodávaným sportovním podvozkem RS má o sedm milimetrů nižší světlou výšku než Audi S5 Sportback. Audi Sport nabízí jako alternativu sportovní podvozek RS plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control), brzdovou soustavu s keramickými kotouči a dynamické řízení se specifickým nastavením RS. Sériově dodávaný systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select umožňuje řidiči zvolit si individuální, dynamičtější nebo komfortnější nastavení.

Interiér poskytuje prostor pěti osobám. Zavazadlový prostor nabízí objemu 480 litrů, který při sklopených zadních sedadlech vzroste na 1 300 litrů. Sportovní charakter umocňují detaily, jako jsou sportovní sedadla RS, čalouněná jemnou kůží Nappa a dole zploštělý multifunkční sportovní volant RS obšitý kůží. Nápisy RS zdobí sedadla, volant, prahové lišty a páku voliče. Speciální ukazatele RS na digitálním panelu přístrojů Audi virtual cockpit informují o tlaku v pneumatikách, točivém momentu a zrychlení.

Audi RS 5 Sportback mělo svou premiéru na autosalonu v New Yorku a nejdříve se ve druhé polovině letošního roku objeví u prodejců v USA a Kanadě. V České republice ani v zemích EU není tento model v současnosti ještě nabízen k prodeji.

Foto: Audi